تشکل طلبگی قـیـام

«( هــــــــمــــــــت بــــــــرای هــــــــدایــــــــت )»

محفل هفتگی 3 / نمایش مستند ساعت 6 به وقت واشنگتن / گفتگو و مباحثه

سوژۀ محفل سوم: مستند ساعت 6 به وقت واشنگتن

انتخاب و نمایش یک فیلم یا مستند ویژه، گفتگو و مباحثۀ حضار پیرامون محتوای آن
توجه: شرکت برای عموم مردم اعم از خواهران و برادران گرامی آزاد است

زمان: سه شنبه‌ 30 آبان 1402 ساعت 18 الی 20
مکان: قم - پردیسان - بلوار سلمان - خیابان البرز - البرز 3 - پلاک 16

مشخصات مستند

نام: ساعت 6 به وقت واشنگتن
مدت زمان: 53
سال ساخت: 1394
کارگردان: امیر حسین نوروزی
تهیه شده: سازمان هنری رسانه‌ای اوج


توضیحات اجمالی

این مستند، روایت چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین اشغالی و ماجرای مذاکرات و پیمان ننگین کمپ دیوید که بین مصر و رژیم صهیونیستی اسرائیل در زمان انورسادات به امضا رسید را به همراه تاثیرات آن در سطح منطقه بررسی می‌کند. مستند ساعت ۶ به وقت واشنگتن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر حسین نوروزی و نویسندگی نوید سالاری مقدم ساخته شده است.
مستند «ساعت ۶ به وقت واشنگتن» با موضوع مذاکرات کمپ دیوید و تاثیرات آن می باشد. اوایل سپتامبر ۱۹۷۸ بود که جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا، دو طرف یک دعوای بزرگ را به یک مهمانی دعوت کرد.
انور سادات رئیس جمهور مصر و مبارزه سابق و مناخیم بگین نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو طرف این مهمانی بودند؛ بعد از ۳۰ سال نبرد بی نتیجه میان اعراب و اسرائیل، دو طرف ترجیح دادند گوشه ای بنشینند و حرف های مخفیانه بزنند.
آنها در واشنگتن و در استراحت گاه اختصاصی رئیس جمهور آمریکا یعنی کمپ دیوید به گفت وگو با هم نشستند هرچند این اولین باری نبود که ایالات متحده خود را در قبال رژیم صهیونیستی مسئول می دانست.
انور سادات و مناخیم بگین ۱۲ روز به صورت غیررسمی و مخفیانه به گفتو‌گو و مذاکره پرداختند؛ مفاد موجود در این مذاکره تا روز ۲۶ شهریور بر همگان پوشیده بود و تنها با امضای قرارداد کمپ دیوید، در کاخ سفید آشکار شد.
مستند «ساعت ۶ به وقت واشنگتن» به قضایای مربوط به این مذاکرات و حوادث پس از آن می پردازد و با استفاده از تصاویر تاریخی و نریشن، سعی در تبیین واقعیات این ماجرا دارد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی